§1 Definicje
§2 Postanowienia ogólne
§3 Kontakt ze sprzedawcą
§4 Zakupy w sklepie
§5 Płatności w sklepie
§6 Realizacja zamówienia
§7 Prawo odstąpienia umowy
§8 Reklamacje
§9 Dane osobowe
§10 Postanowienia końcowe
§1 Definicje
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której kupujący może założyć w sklepie swoje indywidualne konto.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w sklepie.
Newsletter - Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy BalonyŚwinoujście prowadzony przez sprzedawcę pod adresem www.balonyswinoujscie.pl
Sprzedawca – firma ADŁEX s.c. Adrian Trydeński i Łukasz Łakomy, zarejestrowana pod adresem ul.Hugona Kołłątaja 11c/4a, 72-600 Świnoujście, NIP 8551586891
§2 Postanowienia ogólne
1. Sklep www.balonyswinoujscie.pl działa na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez sklep www.balonyswinoujscie.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z usług elektronicznych sklepu www.balonyswinousjcie.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu.
4. Sklep balonyswinoujscie.pl prowadzony jest przez firmę: ADŁEX s.c. Adrian Trydeński i Łukasz Łakomy 72-600 Świnoujście ul. Hugona Kołłątaja 11c/4a NIP: 8551586891
§3 Kontakt ze sprzedawcą
1. Adres pocztowy: ul. Słowackiego 20, 72-600 Świnoujście
2. Adres email:
3. Telefon: 730-035-522
§4 Zakupy w sklepie
1. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową (sklep www.balonyswinoujscie.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
2. W celu złożenia zamówienia, klient nie ma obowiązku rejestracji konta w sklepie
3. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie przez klienta jest zapoznanie się z regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania zamówienia.
4. Zawarcie umowy następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez sprzedającego, o czym informuje on klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia
5. Realizacja zamówień następuje w terminie podanym w opisie produktu, a w przypadku zamówień składających się z wielu produktów w najdłuższym terminie spośród terminów podanych na kartach wszystkich produktów.
6. Wszystkie ceny widoczne w koszyku wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto. Ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
7. Ceny towarów widoczne w sklepie są całkowitymi cenami za towar.
8. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
9. Następnie kupujący wybiera z dostępnych w sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
10. Sprzedawca przekaże konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
11. Sklep realizuje zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy sklepu tj. od 9:00 do 17:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
§5 Płatności w sklepie
1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
– Zwykłym przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy.
– Gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w sklepie.
2. Kupujący dokonując zakupów w sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§6 Realizacja zamówienia
1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
3. W przypadku, gdy kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
4. Towary zakupione w sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał kupujący:
– Za pośrednictwem dostawy realizowanej osobiście przez BalonyŚwinoujście.pl
– Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.
5. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia
§7 Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze sprzedawcą za pośrednictwem sklepu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
– w którym konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
– w którym konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
3. Aby konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 3 regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład telefon lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. Zwracany towar nie może posiadać jakichkolwiek znamion użytkowania, w szczególności nie może być uszkodzony mechanicznie. Towar musi być wolny od wad fizycznych. Towar powinien znajdować się w oryginalnym opakowaniu. Koszty związane z wysyłką towaru podczas jego zwrotu ponosi kupujący.
§8 Reklamacje
1. W przypadku wystąpienia wady towaru kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w kodeksie cywilnym:
– złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
– przy wadzie istotnej złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
– żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
– żądać usunięcia wady.
3. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do sprzedawcy, kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku konsumenta na koszt sprzedawcy, na adres ul. Słowackiego 20, 72-600 Świnoujście
4. Reklamacje dotyczące działania sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 3 Regulaminu.
5. Rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni
§9 Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez kupującego podczas korzystania ze sklepu jest sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych kupującego przez sprzedawcę, podanych przez kupującego w związku z zakupami w sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
– umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
– ciążący na sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
– prawnie uzasadniony interes sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w sklepie.
4. Dane kupującego podane w związku z zakupami w sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
– przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między kupującym a sprzedawcą;
– na sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych kupującego;
– ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez kupującego lub sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez sklep;
– zostanie przyjęty sprzeciw kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
– dostępu do swoich danych osobowych,
– ich sprostowania,
– usunięcia,
– ograniczenia przetwarzania,
– przeniesienia danych do innego administratora, a także prawo:
– wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
6. W celu realizacji swoich praw, kupujący powinien skontaktować się ze sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 3 Regulaminu.
7. W przypadku gdy kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§10 Postanowienia końcowe
1. W przypadku, kiedy klient zamówi produkty z opcją płatności “Przy odbiorze” towar będzie odłożony przez 14 dni kalendarzowych. Po tym czasu towar przywracamy do ponownej sprzedaży.
2. W przypadku, kiedy klient zamówi przez stronę balony napełniane helem, z opcją płatności “Przy odbiorze” towar napełnimy przy kliencie.
3. W przypadku braku towaru zamówienie zostanie anulowane a klient poinformowany o zaistniałem sytuacji. Zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia.
4. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla klienta w zakładce regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia
5. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani klienci będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 10 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu.
6. Wszelkie spory wynikłe z umów sprzedaży między sklepem, a konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z § 3 niniejszego paragrafu.