1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez kupującego podczas korzystania ze sklepu jest sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych kupującego przez sprzedawcę, podanych przez kupującego w związku z zakupami w sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
– umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
– ciążący na sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
– prawnie uzasadniony interes sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w sklepie.
4. Dane kupującego podane w związku z zakupami w sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
– przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między kupującym a sprzedawcą;
– na sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych kupującego;
– ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez kupującego lub sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez sklep;
– zostanie przyjęty sprzeciw kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
– dostępu do swoich danych osobowych,
– ich sprostowania,
– usunięcia,
– ograniczenia przetwarzania,
– przeniesienia danych do innego administratora, a także prawo:
– wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
6. W celu realizacji swoich praw, kupujący powinien skontaktować się ze sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 3 Regulaminu.
7. W przypadku gdy kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.